Publicitatea online s-a transformat intr-unul dintre cele mai exigente si importante aspecte legate de nevoia de a dezvolta o afacere si, de multe ori, succesul din mediul online este mai mult decat un semnal al reusitei in general.
In prezent, toata lumea este online aproape din orice loc posibil din lume, indiferent ca este acasa, la locul de munca, pe drum spre acesta, la plimbare, in vacanta sau chiar in drumetii pe munte. Acesta este si motivul pentru care majoritatea companiilor cauta sa isi promoveze produsele sau serviciile online si apeleaza la o firma SEO, care sa produca rezultatele asteptate.
Daca ai trecut deja de etapa infiintarii persoanei juridice, pentru a putea fi gasit de oameni pe internet, trebuie sa ai un site al afacerii tale pentru care sa se deruleze o campanie de marketing online.
Simpla prezenta a site-ului pe internet nu va fi de ajuns, iar pentru o promovarea de calitate, in special in domeniile competitive, trebuiesc investite niste sume de bani considerabile. Daca optezi pentru servicii SEO indoielnice, o abundenta de linkuri create sub forma de spam, va determina scaderea pozitionarilor pe expresiile de interes in SERP, iar sansele ca afacerea ta online sa fie gasita la cautarile utilizatorilor vor scadea vor fi diminuate considerabil.
Asadar, iata 8 beneficii pentru care sa contractezi o firma de seo pentru serviciile sale:
De ce ar trebui sa contractezi serviciile unei firme SEO?
Optimizarea unui site pentru principalul motor de cautare din Romania nu poate fi doar un proces dur, ci si costisitor, in principal pentru ca exista multe site-uri care concureaza pentru acelasi ravnit loc numarul 1 din prima pagina a Google, folosind aceleasi cuvinte cheie.
In timp ce un brand deja stabilit atat in piata online, cat si cea off line are capital pentru a-si angaja specialisti SEO in-house sau opteaza pentru o firma SEO care sa conlucreze cu departamentele proprii de marketing, un start-up sau o companie medie poate opta la angajarea unei firme specializate in servicii SEO, care pune la bataie experienta, timpul, instrumentele de specialitate si, in general, toate resursele specifice pentru optimizarea SEO, fara indoiala, iti poate ajuta afacerea sa castige teren si sa aiba succes pe internet, totodata, recuperandu-si ROI pe termen mediu-lung.
Din acest motiv, contractarea unei firme SEO, ca externalizare a nevoilor lor de SEO, este unul dintre cele mai bune moduri in care o afacere online se poate lupta cu marile businessuri.
Cererea din ce in ce mai mare de servicii SEO a condus la aparitia peste noapte a unui numar mare mare de agentii SEO, care nu reusesc sa indeplineasca obiectivele stabilite impreuna cu clientii, ceea ce a determinat multe afaceri sa caute servicii SEO punandu-si intrebarea „cum gasim cel mai bun furnizor de servicii SEO?”.
Evident, toti ownerii afacerilor din Romania care sunt in cautare de servicii SEO profesionale vor trebui sa-si faca selectia de firme SEO printr-un control atent si minutios, pentru ca acestia sa obtina cele mai bune rezultate prin procesul de optimizare pentru afisarea site-ului lor in rezultatele din Google.
Beneficiile utilizarii serviciilor SEO
Unul dintre cele mai evidente avantaje ale utilizarii serviciilor unei firme SEO este capacitatea acestora de a spori vizibilitatea in cautarile utilizatorilor online pentru un site de afaceri, insa adesea se ridica problema accesibilitatii unui plan serios de SEO din pricina bugetului disponibil redus raportat la dificultatea expresiilor de cautare.
Adesea, o analiza aprofundata asupra rentabiltatii procesului SEO se poate face cand se cunosc deja avantajele si valoarea reala a conversiilor pe cuvintele cheie de interes monitorizate cu ajutorul Google Analytics si segmentarea datelor.
Cu toate acestea beneficiile SEO pentru site-ul unei afaceri online se poate manifesta pozitiv in multe moduri, permitand antreprenorilor sa se bucure de următoarele avantaje:
Traficul targetat
Segmentarea publicului tinta se poate face in functie de diferite criterii, iar atunci cand competitia este ridicata, o campanie de marketing SEO poate sa atraga atat traficul general al unui cuvant cheie, cat si segmente mai reduse.
Expresiile formate din cuvinte cheie cu intentie de cumparare combinate cu alte cuvinte, care formeaza un cuvant cheie lung informativ pot fi evitate sau utilizate in sectiunile dedicate de blog cu diverse scopuri.
Insa scopul real al unei afaceri este sa aiba conversii, respectiv achizitia de produse, servicii, comenzi prin apeluri telefonice, atragerea de noi parteneri de business sau completarea unor formulare de pe site.
Asadar, conteaza mai putin numarul de clickuri irelevante pe site in decursul unei perioade de o luna, daca publicul tinta este ratat si nu se declanseaza obiectivele setate in Analytics ori obiectivele de ansamblu stabilite cu un client, ceea ce este chiar opusul a intentiilor de marketing online.
Obtii un site sanatos
Unul dintre aspectele deseori ignorate de catre multe agentii sau firme SEO este partea tehnica a unui site. Din perspectiva noastra, pur si simplu nu poti avea rezultate bune cu un site care sufera din cauza problemelor tehnice, care adesea implica probleme de indexare, probleme de prioritizare a crawlingului de catre agentii Google irosindu-se bugetul total fara niciun fel de relevanta, precum si ignorarea bunelor practici care nu conduc la optimizare SEO corespunzatoare.
De asemenea, optimizarea on page a site-ului, care se afla intr-o concurenta apriga cu altele, nu este de ajuns si, in afara de completarea serviciilor prin optimizarea on page, este necesara o solutie de modificare a aspectului. De cele mai multe ori se procedeaza la un update al CMS-ului, a temei cu una mai flexibila in modificari sau cu modificari personalizate in functie de necesitatile de marketing ale clientului.
Nu trebuie sa ignori ideea de a avea un site proiectat genial, modern si care sa vina in intampinarea vizitatorilor cu sectiuni si elemente potrivite in timpul navigarii, sa faci placute navigatia, butoanele, culorile, sau chiar si fonturile utilizate.
Imbunatatirea experientei utilizatorilor prin CRO (conversion rate optimization), pe langa eforturile SEO va ajuta foarte mult atunci cand vine vorba de atragerea oamenilor si implicit cresterea pozitiilor expresiilor in SERP.
Eficienta investitiei
Nu o afirmam noi pentru prima data si este larg recunoscut faptul ca in ciuda timpului indelungat in care apar rezultatele, SEO este canalul cel mai profitabil, care aduce o intoarcere a investitiei mai rapid si care chiar daca procesul este oprit, efectele sale se vor manifesta inca o lunga perioada de timp.
Cert este ca orice alt tip de promovare, fie in online prin PPC sau in afara realitatii virtuale, precum reclamele la radio, la TV, cu ajutorul sisteme de expunere si afisare stradale sau de interior, toate avand acelasi scop, sunt cu mult mai costisitoare si probabil ca daca ai compara ROI-ul acestor canale, ai alerga catre serviciile SEO.
Chiar daca serviciile SEO pot parea scumpe, in special pentru start-up-uri, beneficiile constau in promovarea unor produse, a unor servicii si a brand awarness-ului catre mii sau chiar milioane de oameni care utilizeaza internetul zilnic.
Costuri mai mici decat un angajat
In general, este mult mai rentabil sa optezi pentru un parteneriat cu o firma SEO in comparatie cu angajarea unui specialist SEO sau unei echipe complete. Desigur, aceasta decizie depinde de dimensiunea afacerii tale si de obiectivele pe care ti le-ai propus sa le atingi intr-un interval anume de timp.
Cu toate acestea, daca iei in considerare cheltuielile cu angajarea unui specialist SEO in-house pentru un salariu de 4.700 lei / luna, echivalentul a 1000 Euro / luna inseamna ca vei scoate din buzunar peste 8.000 lei lunar. Daca inmultesti aceasta suma cu 12 luni vei ajunge sa ai costuri de aproximativ 20.000 de Euro pe an, fara sa mai iei in calcul instrumentele profesionale de care are nevoie.
Acesta este costul doar pentru o singura persoana, cu una sau doua specializari, deci imagineaza-ti costul general pentru a angaja o echipa completa de specialisti, din nou, fara sa iei in calcul echipamente IT, instruire, bonificatii etc.
Angajand specialistii firmei SEO beneficiezi deja de experienta unei echipe, cu toate resursele enumerate anterior, fara sa fie nevoie sa iti bati capul cu alte griji.
Utilizarea celor mai bune practici SEO
Contractarea unei firme SEO cu experienta iti va permite sa obtii informatii despre diferitele tehnici pe competitia ta le-a adoptat in tactica lor SEO si pe care le poti folosi ca sa ii ajungi din urma sau a caror slabiciuni le poti specula pentru a beneficia de mai multi diferentiatori de marketing.
De asemenea, un avantaj suplimentar este acela de a nu fi nevoit sa te ocupi personal de promovarea in mediul online, ceea ce iti permite sa te canalizezi pe activitatile curente ale afacerii si pe dezvoltarea acesteia.
Avand experti SEO de partea ta, te vei asigura ca site-ul tau va urca printre primele rezultate afisate din Google pe cuvintele tale de interes, fara utilizarea unor practici specifice de blackhat sau “scurtaturi” de tipul churn’n burn care vor conduce la cresterea rapida a clasamentelor, iar mai apoi site-ul va fi adaugat pe lista neagra si penalizat.
Acces la cele mai recente tehnici SEO
Este inutil sa mai afirmam ca domeniul SEO este intr-o continua evolutie pentru ca atat tehnologiile, cat si internetul evolueaza cu pasi extrem de rapizi, ceea ce inseamna ca este important ca afacerile online sa ramana la curent cu cele mai noi tehnici SEO, care le pot ajuta sa ramana lideri in industria lor.De asemenea, de obicei antreprenorii romani au putin sau chiar deloc timp pentru a ține pasul cu ultimele modificari ale bunelor practice de SEO.
Cu toate acestea, o firma care ofera servicii de optimizare site va ramane in permanenta proactiva pentru a fi la curent cu ultimele noutati despre Google si alte motoare de cautare, precum si cu modificarile tehnicilor SEO.
Ultima generatie de instrumente profesionale de SEO
Tinand cont de subiectul tratat anterior, o firma SEO dispune atat de cunostintele necesare, cat si de resursele optime pe care le foloseste pentru generarea celor mai bune rezultate. Bineinteles ca oricine poate avea acces la instrumente profesionale de SEO, daca bugetul ii permite, insa doar un specialist poate observa datele potrive si le poate analiza corespunzator, aplicand strategii in consecinta.
Astfel, expertii unei firme SEO se folosesc de diferite instrumente de marketing online care ajuta la cresterea valorii strategiei de marketing si in niciun caz nu substituie forta umana.
Acestia, indiferent ca utilizeaza analize specifice pentru studiul site-ului unui client, al competitiei, monitorizarea performantelor sau a conversiilor ori raportarea intregii activitati privind cuvintele cheie importante.
Cunostinte cuprinzatoare despre SEO
Asa cum am mentionat anterior, o firma SEO are de cele mai multe ori resursele si cunostintele necesare pentru generarea unor rezultate bune de SEO prin prizma faptului ca acesta este obiectul de activitate si este necesar, de multe ori, sa faca fata cerintelor ridicate ale clientilor.
Prin urmare, o firma SEO este capabila sa rezolve o multitudine de probleme pe care angajatii nespecializati ai unei afaceri online pur si simplu nu le poate rezolva.
Totodata, firma SEO poate colabora cu o afacere pentru a oferi consultanta pentru o perspectiva suplimentara necesara in completarea imaginii de ansamblu, atunci cand vine vorba de intelegerea si dezvoltarea strategiilor de marketing online pentru diferite industrii si diverse tipuri de site-uri.
Acestea fiind spuse…
Doua dintre principalele obiective ale unei firme SEO care dezvolta strategii de marketing online este sa “puna pe masa” utilizatorilor online produsele, serviciile si informatiile pe care le cauta, asigurandu-se printre altele ca site-ul clientului ofera continutul de calitate pentru oameni.
Tu ce parere ai, merita sa colaborezi cu o firma SEO? Noi suntem de parere ca da!