Skip to content

ADfel.ro

Dezvolta-afacerea-online-cu-ADfel.ro-Marketing-Digital-si-Servicii-SEO-Moderne
Facebook-f
  • Consultanta SEO
  • Optimizare Site
  • Content Writing
  • Noutati Marketing
  • Contact
Menu
  • Consultanta SEO
  • Optimizare Site
  • Content Writing
  • Noutati Marketing
  • Contact
  • Consultanta SEO
  • Optimizare Site
  • Content Writing
  • Noutati Marketing
  • Contact
  • Consultanta SEO
  • Optimizare Site
  • Content Writing
  • Noutati Marketing
  • Contact
  • Marketing
  • Firma
  • Optimizare
  • Servicii
Menu
  • Marketing
  • Firma
  • Optimizare
  • Servicii

Acasa » PFA sau SRL? Cum infiintezi o firma in Romania. Nu greu, ci inteligent!

PFA sau SRL? Cum infiintezi o firma in Romania. Nu greu, ci inteligent!

  • admin
  • October 20, 2019
  • Marketing

Pentru a veni in ajutorul tau iti oferim cat mai multe informatii importante. Daca doresti sa ajungi mai rapid la informatiile necesare, foloseste-te de referintele din tabelul de mai jos.

Continut Arata
1 Iata cateva dintre cele mai importante avantaje si dezavantaje ale unei forme de firma
1.1 Taxe si Impozite SRL sau MicroIntreprindere
1.2 Taxe si impozite PFA
2 Cum sa alegi numele unei firme si de ce este acesta important
3 Cum iti poti dezvolta afacerea pe internet?
4 Este necesara semnatura digitala pentru o persoana juridica?
4.1 Cate feluri de semnatura electronica exista?
4.2 Care sunt avantajele semnaturii digitale moderne?
5 Resurse utile inregistrare SRL. Pasi si Acte inregistrare firma.
5.1 Operatiuni prealabile solicitarii de inregistrare:
6 Intrebari frecvente despre Firma
6.1 Ce lege reglementeaza infiintarea si activitatea unei persoane juridice?
6.2 Ce tip de firma sa infiintezi?
6.3 Unde pot beneficia de consultanta privind infiintarea unei persoane juridice?
6.4 Cat dureaza procedura de infiintare?
6.5 Unde pot stabili sediul social pentru SRL?
6.6 Cum poate beneficia o persoana juridica de avantajele internetului?
6.7 Este importanta semnatura electronica?

Daca te-ai hotarat sa iti deschizi propria afacere in Romania trebuie sa stii ca pentru desfasurarea unei activitati economice este necesar sa indeplinesti niste conditii de legalitate. Pe scurt, trebuie sa iti organizezi activitatea in cadrul unei firme, denumita astfel intr-un mod conventional sub care functionaza, de cele mai multe ori, un SRL sau un PFA.

Astfel, persoana juridica pentru care optezi sa iti desfasori activitatea economica, fie el un SRL sau un PFA, iti da posibilitatea sa desfasori o activitate in urma careia produci bunuri, oferi servicii si obtii venituri.

Probabil ca pana sa iei decizia de a fi propriul tau sef ai gasit o activitate care iti poate aduce un venit suplimentar dintr-o pasiune, iar hobby-ul se poate dovedi chiar mai mult de atat sau poate pur si simplu, ai gasit oportunitatea de a “face bani” intr-o modalitate profesionista.

legislatie firma

Este de retinut ca legislatia romana privind desfasurarea legala a activitatilor economice se aplica si in cazul in care procesul este desfasurat pe internet si nu doar in realitatea fizica. Evident nu putem intra in foarte multe detalii pentru ca legislatia are numeroase norme legale care trebuiesc coroborate in functie de specificul activitatii pe care intentionezi sa o desfasori.[/caption]

Asadar, chiar daca esti freelancer si doresti sa iti transformi activitatea intr-o afacere, pentru a deschide o firma este indicat sa consulti un contabil si un avocat pentru a te asigura ca nu vei avea probleme mai tarziu.

Asa cum spuneam, intrarea in legalitate se face numai prin inregistrarea oficiala a activitatii intr-un “registru national” si te face raspunzator pentru rezultatele obtinute prin activitatile desfasurate, atat cele negative pe care le poti suporta in calitate de persoana juridica, cat si fizica, dar si atunci cand sunt pozitive si o parte din rodul muncii tale este necesar sa il platesti statului.

Dupa momentul in care firma este legal inregistrata, vei fi nevoit sa intretii o serie de legaturi cu furnizori, cu banci, cu contabili, cu avocati sau notari, cu parteneri de afaceri si clienti s.a.m.d.

Totodata, ai posibilitatea sa obtii diverse tipuri de finantari pentru dezvoltarea firmei intr-o adevarata companie, precum fondurile europene, finantarea in cadrul unor concursuri organizate special pentru start-up, finantari din partea unei banci etc.

Este bine sa iei in considerare ca odata incheiate demersurile intreprinse pentru infiintarea firmei nu inseamna ca succesul este garantat, ci doar ai indeplinit un mic hop, dupa care va trebui sa te obisnuiesti cu o multime de alte activitati necesare desfasurari activitatii economice uzuale.

Cu toate acestea, inainte sa te grabesti sa iti deschizi o firma ar fi bine sa cunosti o serie de avantaje si dezavantaje ale SRL-ului si al PFA-ului pentru a te ajuta sa te decizi ce sub ce forma juridica iti vei desfasura activitatea.

Iata cateva dintre cele mai importante avantaje si dezavantaje ale unei forme de firma

Avantaje SRL Dezavantaje SRL
  • Angajezi oricata forta de munca iti este necesara.
  • Poti avea mai multe obiecte de activitate.
  • Spre diferenta de PFA nu este necesar sa faci vreo dovada privitoare la pregatirea in domeniului de activitate ales.
  • Raspunderea este limitata in limita capitalului social depus, dar ia in considerare ca, in anumite situatii, poti raspunde cu patrimoniul persoanei fizice, adica cel personal.
  • In anumite conditii te poti inscrie la programul de infiintare a unei firme de tip SRL-D, care iti poate aduce multiple beneficii fiscale sau poti accesa o finantare printr-un un program guvernamental cu sprijin financiar de pana la 10.000 de Euro nerambursabili.
  • Cheltuielile efectuate se pot deconta si poti inregistra orice venituri obtinute cu scopul de a desfasura activitati economice in interesul firmei.
  • La inregistrare un SRL poate beneficia din start pentru plata impozitului de 3% din cifra de afaceri si de de 16%, daca indeplinesti anumite conditii.
  • Vei plati impozit pe profit, nu pe venit precum in cazul PFA-ului.
  • Odata cu acumularea vechimii poti participa la licitatii publice si private.
  • Procedura de infiintare este mai anevoioasa, necesita mai multa atentie, daca o faci personal, mai multe acte si un cost este mai ridicat decat in cazul unui PFA.
  • Ai nevoie sa versi un capital social la infiintare, in general de 200 lei, dar valoarea acestuia poate fi diferita in functie de numarul de asociati si deciziile acestora.
  • Spre diferenta de PFA unde se tine o contabilitate simpla, in situatia unui SRL, aceasta se tine in partida dubla, care necesita semnatura si stampila unui contabil expert.
  • Pentru a te bucura de sumele de banii obtinuti in urma activitatii firmei, asociatul trebuie sa astepte implinirea anului, cand se imparte profitul sub forma de dividente.
  • Daca doresti sa te bucuri de dividente si sa nu reinvestesti capitalul in dezvoltarea firmei, vei fi nevoit sa platesti suplimentar inca 16% impozit din ceea totalul acestora.
  • Desfiintarea unui SRL presupune un proces destul de amplu si se poate intinde pe un timp indelungat.
  • Taxe si Impozite SRL sau MicroIntreprindere

Taxe si Impozite SRL sau MicroIntreprindere

SRL

  • Platesti 16% pe profit;
  • Datorezi 16% la dividende, la momentul distribuirii, daca alegi aceasta metoda.

MicroIntreprindere

  • 3% pe venit sau 16% pe profit;
  • 16% pe dividende, la momentul distribuirii, daca alegi aceasta metoda.
Avantaje PFA Dezavantaje PFA
  • Infiintarea unui PFA necesita un timp mai scurt, mai putine acte si costuri considerabil mai scazute.
  • Contabilitatea este tinuta in partida simpla si cu putina ambitie o poti tine chiar si singur.
  • Daca alegi ca altcineva sa se ocupe de contabilitate, serviciile unui contabil sunt oferite la preturi mai scazute.
  • Nu ai de depus atat de multe declaratii la ANAF in comparatie cu situatia unui SRL.
  • Nu esti nevoit sa platesti la sfarsitul exercitiului financiar impozite pe dividende.
  • Poti sa beneficiezi de banii obtinuti oricand doresti fara a fi necesar sa astepti finalul exercitiului financiar cand se impart dividendele.
  • Poti avea angajati.
  • Daca doresti sa desfiintezi forma juridica de PFA, procedura este mult mai usoara si mai scurta din punct de vedere al duratei, comparativ cu un SRL.
  • Spre deosebire de SRL, in situatia in care ai datorii, gradul de raspundere este maxim si este necesar sa le acoperi cu patrimoniul tau pentru a plati datoriile.
  • Pentru a opta in favoarea unui cod CAEN trebuie dovedesti cu acte pregatirea profesionala in viitorul domeniu de activitate.
  • Pentru decontarea cheltuielilor si inregistrarea veniturilor obtinute din activitati independente in sistem real PFA-ul are obligatia sa completeze Registrul de evidenta fiscala, in vederea stabilirii venitului net annual si este constrans de o serie de reglementari, care se pot dovedi incomode.
  • Esti obligat sa iti platesti contributiile sociale si cele la pensie, sume de bani care pot ajunge destul de ridicate.
  • Impozitul se calculeaza la venitul net, si nu la profit.
  • Poti participa la putine licitatii pentru ca natura juridica a unui PFA nu intruneste conditiile necesare participarii si castigarii acestora.
  • Acum ca ai aflat o parte dintre avantajele si dezavantajele a doua dintre cele mai utilizate tipuri de persoane juridice este momentul sa te hotarasti cum sa alegi numele unei firme.

Taxe si impozite PFA

  • 16% pe venitul net realizat;
  • 5,5% din venitul brut – contribuţia la sănătate;
  • 31,3% din venitul lunar asigurat.

Contributii angajator

  • Pensie – 20,8% pentru conditii normale de munca;
  • Sanatate – 5,2%;
  • Concedii si indemnizatii – 0,85%;
  • Somaj – 0,5%;
  • Accidente de munca si boli profesionale – 0,15%-0,85%;
  • Fond garantare plata creantelor salariale: 0,25% din fondul de salarii.

Cum sa alegi numele unei firme si de ce este acesta important

Printre primele lucruri la care se gandesc oamenii cand se hotarasc sa isi deschida o firma este numele acesteia. Cu toate ca este intr-adevar important din mai multe privinte, te sfatuim totusi sa iti canalizezi energia pe un plan de marketing si activitate, care bine facut te va aduce mai aproape de succesul pe care ti-l doresti.

Daca alegi sa iti deschizi un PFA, atunci situatia se prezinta intr-un mod mult mai simplu pentru ca legea societatilor comerciale iti impune in mare parte denumirea, adica forma juridica iti va purta numele.

Totusi, spre deosebire de PFA, in cazul unui SRL, ca prima experienta de acest gen, care implica ambitii, vise, dorinte, emotii si trairi intense este recomandat sa iti temperezi graba si sa tii cont de aspecte pe care probabil le anticipezi mai putin, precum probabilitatea devenirii unui brand, dificultatea identificarii identitatii intre denumirea firmei si numele utilizat pe internet sau in comunicarile zilnice cu colaboratorii.

Inainte sa ajungi la Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) gandeste-te la trei variante de nume care sa iti placa si care sa rezoneze cu tipul de activitate pe care il vei desfasura pentru ca odata ajuns acolo va trebui sa completezi o cerere de verificare de disponibilitate a numelui, care include tre variante.

Teoretic atunci cand te apuci de brainstorming si cauti denumirea ideala pentru ceea ce vei face poti cauta idea numelui tau de firma pe internet sa verifici daca exista o alta companie la fel sau similara. Aceasta verificare iti va salva timp, drumuri si bani, si totodata ai ocazia sa gasesti o idee mai interesanta.

Este bine sa tii cont ca numele iti poate fii de ajutor in activitatea pe care o vei desfasura si ar fi bine sa iei in considerare optarea pentru un nume usor de memorat de catre oameni.

De asemenea trebuie sa stii ca numele firmei este important si atunci cand vei dori sa te afirmi pe internet.

Chiar daca ai deja cativa colaboratori, parteneri sau clienti ocazionali si te bazezi pe relationarea ta cu oamenii, nu poti ignora mediul online, unde cu destul de putine resurse iti poti stabili un “sediu” plin cu informatii valoroase si motive pentru care oamenii sa doreasca sa te contacteze.

Nu uita ca mediul online nu are limite, iar informatia circula rapid si fara granite. De asemenea, la fel ca si in realitate exista numeroase modalitati de a te promova astfel incat sa ai activitate din plin, iar internetul are partea sa in succesul la care aspiri.

Din acest motiv, este indicat sa verifici la Registrul Domeniilor de Internet (ROTLD) daca exista un domeniu similar cu numele firmei pe care doresti sa o inregistrezi cu TLD (Top Level Domain) .ro (Romania), .com (comercial), .eu (Uniunea Europeana), .edu (educational), .info (informational), .tech (tehnologie) sau multe alte registre electronice.

Asadar, pentru firma fizica vei efectua demersurile la ONRC vei inregistra denumirea legala a firmei, spre exemplu S.C. FIRMA TA S.R.L. (S.C. – societate comerciala, S.R.L. Societate cu Raspundere Limitata), adica denumirea sub care firma ta isi va desfasura activitatea economica.

Este important de retinut ca atunci cand redactezi actele, in special Actul constitutiv al firmei sa fii atent la scrierea denumirii cu MAJUSCULE. In caz contrar cererea de inregistrare iti va fi respinsa si va trebui sa faci demersuri pentru a corecta eventualele greseli.

inregistrare firma rotld

Pentru desfasurarea activitatii in mediul online, unde poti atrage parteneri si potentiali clienti, vei efectua demersurile la ROTLD sau o firma de Hosting, care va inregistra intr-un registru online numele domeniului de internet.

Cum iti poti dezvolta afacerea pe internet?

Dupa ce ai obtinut toate informatiile necesare de la ROTLD sau o companie de hosting preferata, obtine un nume de domeniu si suportul necesar pentru dezvoltarea unui site.

Exista multe companii ofera inregistrarea numelui de domeniu, hostingul si alte beneficii de care te poti bucura simplu. Tot ce trebuie sa faci este sa iti configurezi un cont cu numele pe care ti l-ai propus si sa platesti o taxa anuala.

Dupa ce ai facut acest pas este foarte probabil sa ai nevoie de o firma de webdesign, asa ca stabileste-ti un plan si un buget de cheltuit pentru dezvoltarea site-ului.

Este important sa retii ca un simplu site nu te va ajuta foarte mult si pentru a avea succes pe internet este de preferat sa te promovezi, la fel ca atunci cand o faci in realitate.

Pentru a te promova exista mai multe canale speifice marketingului online, respectiv prin servicii seo pentru optimizarea on page a site-ului, off page prin content marketing, pentru promovarea produselor sau a serviciilor pe care le oferi clientilor, dar si pentru a incheia noi parteneriate.

Daca esti hotarat sa pasesti cu dreptul in mediul online, noi cei de la ADfel Digital Marketing suntem o firma SEO care iti poate oferi rezultatele pe care le astepti.

Nu trebuie sa ignori faptul ca PPC-ul, adica reclamele platite pe internet, au partea lor importanta de promovare in special atunci cand pentru tine lucreaza profesionistii, insa este de retinut ca odata incheiate campaniile traficul nu va mai ajunge pe site decat daca beneficiezi de SEO.

Asadar, daca vrei sa te promovezi pe internet, in special daca este cazul unui magazin online, iti recomandam sa respecti regula de aur a bugetului de marketing: “33% pentru SEO, 33% pentru PPC si 33% pentru webdesign”.  De ce este o regula de aur? Raspunsul la aceasta intrebare o vei afla mai tarziu.

Este necesara semnatura digitala pentru o persoana juridica?

Semnatura digitala NU este obligatori, dar in contextul actual in care internetul si digitalizarea reprezinta detalii esentiale in buna desfasurare a unei firme consideram ca este necesara!

Doua dintre cele mai cunoscute servicii oferite pentru acest timp de semnaturi sunt certSign si Digisign.

Este important sa stii ca documentele semnate electronic constituie aceeasi valoare legala pe care o au orice alte documente aflate pe suport de hartie, semnate si stampilate, precum contracte, facturi fiscale, declaratii fiscale, raportari si bilanturi contabile si chiar si fotografii digitale.

Cate feluri de semnatura electronica exista?

Exista doua tipuri de semnatura electronica:

  • cea extinsa, care este creata cu ajutorul unui certificat digital calificat si ofera valoare legala documentelor semnate cu ajutorul a doua elemente de securitate, respectiv token-ul si un cod PIN al acestuia.
  • semnatura electronica simpla, creata pe baza unui certificat digital simplu, nu are valoare legala.

Care sunt avantajele semnaturii digitale moderne?

Valoare legala. Orice tip de document semnat electronic respecta Regulamentul UE nr. 910/2014 (eIDAS) privind identificarea electronica si serviciile de incredere pentru efectuarea tranzactiilor si se bucura de acelasi nivel de recunoastere juridica de care se bucura semnaturile electronice cu ajutorul unui token. De asemenea, este important de retinut ca orice document semnat electronic are efectul juridic echivalent al unei semnaturi de mana.

Siguranta. Serviciul specific pentru semnatura electronica de la distanta inseamna stocarea securizata a certificatului digital si favorizarea accesului in mod controlat la acesta.

Lipsa tokenu-lui. Semnarea electronica standard a documentelor cu ajutorul unui token si al altui aparat electronic este in prezent inlocuita de sisteme mult mai sigure ce pot fi utilizate oriunde si oricand in lume.

Semnarea si transmiterea legala a documentelor. Este necesara o singura semnatura electronica pentru ati permite sa semnezi orice tip de document, catre terti colaboratori, contabilitate si inclusiv catre ANAF.

Bine de retinut

Inainte sa te deplasezi la ONRC pentru verificarea disponibilitatii numelui firmei incearca sa faci acest demers online. Tot ce trebuie sa faci este sa iti rapesti 5 minute din timp, sa iti creezi un cont, sa te lupti cu interfata neprietenoasa si sa aflii informatiile necesare.

Resurse utile inregistrare SRL. Pasi si Acte inregistrare firma.

Pe pagina ONRC gasesti toate documentele necesare pentru inregistrarea unei firme in registrul comertului, inregistrarea fiscala si autorizarea functionarii unei societatii cu raspundere limitata, in nume colectiv si in comandita simpla, inclusiv tarifele actualizate pentru publicarea in Monitorul Oficial.

Reluam partial informatiile oficiale cele mai importante, pe care le regasesti mai jos lista cu Formularele necesare inregistrarii:

Operatiuni prealabile solicitarii de inregistrare:

  1. Cerere verificare disponibilitate si/sau rezervare firma si Cerere verificare disponibilitate si/sau rezervare emblema persoane juridice, daca este cazul. Atentie! Completarea datelor se face in ordinea preferintelor. Spre exemplu daca prima denumire nu este disponibila, urmatorul nume valabil pe lista va fi acceptat;

  2. Cererea de inregistrare a persoane juridice.

  3. Completarea formularului Anexa nr. 1 privind inregistrarea fiscala si, daca este cazul, completarea formularului Anexa 2 cu privire la investitia straina;
  4. Acordarea unei Declaratii tip, pe propria raspundere semnata de asociati sau de administratori, conform careia activitatea se desfasoara in alte locuri decat cele trecute in Actul Constitutiv si, daca este cazul, ca se respecta legislatia in vigoare cu privire la domeniul sanitar, in conformitate cu prevederile art. 15 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 359/2004 cu modificarile si completarile ulterioare;
  5. Dovada verificarii disponibilitatii denumirii firmei si rezervarea acesteia in original;
  6. Declaratie ca asociatul unic al firmei care se inregistreaza nu este asociat unic si in alt SRL;
  7. Actul constitutiv in original, care se va returna odata cu Certificatul de inregistrare;
  8. Documentul care atesta ca ai dreptul de folosinta asupra spatiului unde stabiliesti sa fie sediul social;
  9. Cererea adresata ANAF insotita de copia documetelor de la dosarul pentru inregistrarea firmei (se depune odata cu dosarul) si se inainteaza catre ANAF pentru verificare;
  10. Dovezile privind depunerea varsamintelor aporturilor subscrise de asociati la capitalul social;
  11. Daca este cazul, Actele ce privesc proprietatea pentru aporturile in natura subscrise si varsate la constituire persoanei juridice;
  12. Daca sediul urmeaza a fi stabilit intr-un bloc, este necesar

    Avizul sau Acordul asociatiei de proprietari, care sa includa acordul si semnaturile majoritatii locatarilor;

  13. Depunerea Specimenului de semnaturi ale asociatului / asociatilor si a administratorului;

  14. Depunerea Actelor de identitate ale asociatului si a administratorului;
  15. Dovezile privind plata tarifului legal pentru Inregistrarea firmei si publicarea in M.Of. (Monitorul Oficial).

Intrebari frecvente despre Firma

Ce lege reglementeaza infiintarea si activitatea unei persoane juridice?

Orice tip de firma este reglementata in Romania de Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, actualizata si consolidata.

Ce tip de firma sa infiintezi?

Cele mai dese persoane juridice infiintate sunt PFA, SRL si SRL-D. Pentru a alege optiunea potrivita este necesar sa te informezi serios cu privire la avantajele si dezavantajele unei firme, sa fii la curent cu noile modificari si sa aflii ce este mai avantajos pentru tine.

Unde pot beneficia de consultanta privind infiintarea unei persoane juridice?

Pentru a afla ce tip de firma ti se potriveste, informatii cu privire la aspecte financiare sau juridice, iti recomandam sa apelezi la un Contabil, un Avocat, o firma specializata in infiintarea persoanelor juridice in Romania si nu in ultimul rand la Oficiul National al Registrului Comertului.

Cat dureaza procedura de infiintare?

Durata procedurilor de infiintare a unei persoane juridice depinde de tipul acesteia pentru care ai optat, dar in general, odata depus dosarul cu documentatia necesara la ONRC, perioada de solutionare este de aproximativ 3 zile, fara sa calculezi timpul alocat pentru alte demersuri daca te ocupi singur de acestea.

Unde pot stabili sediul social pentru SRL?

Pe scurt, in orice loc care are o adresa unde iti poti desfasura activitatea economica si poti coresponda cu tertii si pot fi primite controale. Spre exemplu:

  • locuinta sau garaj – apartamentul sau casa ta ori a unei persoane cunoscute cu acordul acesteia;
  • spatiu inchiriat in acest scop cu tiltul de spatiu comercial sau un spatiu dedicat activitatii de munca precum un hub;
  • cabinetul unei case de avocatura.

Cum poate beneficia o persoana juridica de avantajele internetului?

Daca esti hotarat sa incepi cu dreptul in mediul online, firma SEO ADfel Digital Marketing iti ofera consultanta si servicii SEO profesionale pentru promovarea ta pe internet. Tot ce trebuie sa faci este sa ne contactezi!

Este importanta semnatura electronica?

Cu certitudine semnatura electronica te va scapa de multe drumuri si ai avantajul, atat al confortului, cat si posibilitatea de a semna orice fel de acte care sa aiba efectul juridic cu echivalent al unei semnaturi de mana.

  • Alte articole despre: Marketing

Ai aflat ceva util? Trimite si prietenilor tai

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin

Implica-te si spune-ti parerea!

Dezvolta-afacerea-online-cu-ADfel.ro-Marketing-Digital-si-Servicii-SEO-Moderne
  • +40-759-888-722
  • [email protected]
  • Sediu Social: Bucuresti, Valea Ialomitei, nr. 9, cod postal 061963, Romania
Servicii
  • Preturi SEO
  • Oferte
  • Creare site
Despre noi
  • Firma
  • Termeni si conditi SEO
  • Politica de confidentialitate
Resurse SEO
  • Ghiduri SEO
  • Ghiduri Google Oficial
Parteneri
  • Vanatoresc.ro
Social

ADfel Digital Marketing - Servicii SEO Bucuresti Profesionale © Toate drepturile rezervate

Scroll to Top